Өнөр жай коопсуздугу боюнча экспертиза жүргүзүүнүн тартиби жана Кооптуу өндүрүштүк объекттердеги кырсыктардын жана инциденттердин себептерин техникалык иликтөө жөнүндө жоболорун бекитүү тууралуу

Чүй өрөөнү
Өнөр жай коопсуздугу боюнча экспертиза жүргүзүүнүн тартиби жана Кооптуу өндүрүштүк объекттердеги кырсыктардын жана инциденттердин себептерин техникалык иликтөө жөнүндө жоболорун бекитүү тууралуу

Өнөр жай коопсуздугу боюнча экспертиза жүргүзүүнүн тартиби жана Кооптуу өндүрүштүк объекттердеги кырсыктардын жана инциденттердин себептерин техникалык иликтөө жөнүндө жоболорун бекитүү тууралуу

Адамдардын өмүрүн жана ден соолугун, жеке жана юридикалык жактардын мүлкүн, мамлекеттик же муниципалдык мүлктүн коопсуздугун камсыздоо жана коргоо, кооптуу өндүрүштүк объекттерди курууда жана пайдаланууда пайда болгон кооптуу жана зыяндуу факторлордон коргоо максатында, “Кыргыз Республикасынын Министрлер Кабинетинин айрым ченем жаратуу ыйгарым укуктарын мамлекеттик органдарга жана жергиликтүү өз алдынча башкаруунун аткаруу органдарына өткөрүп берүү жөнүндө” Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 2023-жылдын                     03-мартындагы № 115 токтомуна ылайык

БУЙРУК КЫЛАМ:

1. Өнөр жай коопсуздугу боюнча экспертиза жүргүзүүнүн тартиби жөнүндөгү жобо № 1-тиркемеге ылайык бекитилсин.

2. Кооптуу өндүрүштүк объекттердеги кырсыктардын жана инциденттердин себептерин техникалык иликтөө жөнүндө жобо                     № 2 тиркемеге ылайык бекитилсин.

3. Кыргыз Республикасынын Жаратылыш ресурстары, экология жана техникалык көзөмөл министрлигинин Өнөр жай коопсуздугун жөнгө салуу башкармалыгы:

- Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн Кыргыз Республикасынын ченемдик укуктук актыларын расмий жарыялоо булактары жөнүндө         2010-жылдын 26-февралындагы № 117 токтомуна ылайык, ушул буйрукту расмий жарыялоо боюнча чараларды көрсүн;

- расмий жарыяланган күндөн тартып үч жумушчу күндүн ичинде ушул буйруктун көчүрмөсүн, эки нускада мамлекеттик жана расмий тилдерде кагаз жана электрондук түрдө Кыргыз Республикасынын Юстиция министрлигине Кыргыз Республикасынын ченемдик укуктук актыларыМамлекеттик реестрге киргизүү үчүн жөнөтүлсүн;

- ушул буйрук күчүнө киргенден кийин үч жумушчу күндүн ичинде Кыргыз Республикасынын Президентинин Администрациясына көчүрмөсү маалымат үчүн жөнөтүлсүн.

4. Кыргыз Республикасынын Өнөр жай, энергетика жана жер казынасын пайдалануу мамлекеттик комитетинин 2018-жылдын                   29-майындагы № 01-7/253 жана 2018-жылдын 24-апрелиндеги № 01-7/202 буйруктары күчүн жоготту деп табылсын.

5.  Бул буйрук расмий жарыяланган күндөн тартып он беш күндөн кийин күчүнө кирет.

6. Бул буйруктун аткарылышын көзөмөлдөө Кыргыз Республикасынын Жаратылыш ресурстары, экология жана техникалык көзөмөл министринин

орун басарына  жүктөлсүн.



Врио министра


                              Т.С. Салыков









№ 1-тиркеме


Өнөр жай коопсуздугу боюнча экспертиза жүргүзүү тартиби

жөнүндө жобо


1. Жалпы жоболор


1. Ушул Жободо өнөр жай коопсуздугу боюнча экспертиза (мындан ары – экспертиза) жүргүзүү тартиби, экспертизанын корутундусун тариздөөгө коюлган талаптар, өнөр жай коопсуздугу жаатындагы эксперттерге коюлган талаптар, өнөр жай коопсуздугу жаатындагы эксперттерди (мындан ары – эксперттер) аттестациялоо тартиби белгиленген.

2. Ушул Жобо “Кооптуу өндүрүштүк объекттердин өнөр жайлык коопсуздугу жөнүндө” Кыргыз Республикасынын Мыйзамынын
5-беренесинин 1-бөлүгүндө каралган объектилерге (мындан ары – экспертиза объектилери) экспертиза жүргүзүүдө колдонулат.


2. Экспертиза жүргүзүү


3. Экспертиза объектисине карата коюлган өнөр жай коопсуздугу боюнча талаптарга шайкештигин аныктоо максатында экспертиза жүргүзүлөт жана ал эксперттерди тандоодо альтернативдик принциптер, (жалпы мамлекеттик маанидеги объекттерден тышкары) объективдүүлүк, заманбап илим жана техникалык жетишкендиктерди пайдалануу менен жүргүзүлгөн ар тараптуу жана толук иликтөө принциптери менен негизделет.

4. Экспертиза өнөр жай коопсуздугу жаатында атайын уруксат берүү иш-милдеттери берилген жана мамлекеттик саясатты иштеп чыгууну жана ченемдик укуктук жөнгө салууну жүзөгө ашыруучу ыйгарым укуктуу органдын (мындан ары - ыйгарым укуктуу орган) буйругу менен дайындалган эксперттери жана (же) өнөр жай коопсуздугу жаатында атайын көндүмдөргө ээ болгон аттестацияланган эксперттери бар адистештирилген уюмдун эксперттери тарабынан жүргүзүлөтжана ушул Жобонун 14-пунктунда көрсөтүлгөн талаптарга ылайык келет.

5. Экспертиза жүргүзүүнүн мөөнөтү ыйгарым укуктуу орган жана (же) адистештирилген уюм тапшырыкчыдан долбоордук материалдардын топтомун алган күндөн тартып бир айдан ашпоого тийиш. Мамлекеттик маанидеги жер казынасынын объектилери үчүн - 3 айдын ичинде.

6. Долбоордук материалдар төмөнкүлөрдү камтыйт:

- долбоордук чечимдер (түшүндүрмө жазуулар, таблицалар, кооптуу чөлкөмдөрдүн эсептери, зарыл болгон негиздемелер жана эсептөөлөр менен кооптуу өндүрүштүк объектти курууда жумуштардын коопсуздугун камсыздоо боюнча,  авариялардын алдын алуу жана алардын кесепеттерин жоюу боюнча талаптар жана иш-чаралар, графикалык материалдар) долбоордук чечимдердин аткаруучуларынын, долбоордук материалдарды бекиткен жана макулдаган адамдардын колу менен;

 - жүргүзүлгөн изилдөөлөрдүн иштердин, инженердик-геологиялык изилдөөлөрдүн натыйжалары жана корутундулары (зарыл болгон учурда);

- курулуштун өзгөчө татаал геологиялык жана гидрогеологиялык шарттарын, сейсмикалык, жер көчкүлөрдү жана башка табигый коркунучтарды эске алуу менен өнөр жай коопсуздугун камсыз кылуу боюнча негиздүү жана жетиштүү чечимдерм (зарыл болгон учурда);

- колдонулуучу ченемдик-укуктук актылардын жана методикалык адабияттардын тизмеси.

Долбоордук чечимдерге киргизилеген өзгөртүүлөр жана толуктоолор кайра экспертизадан өткөрүлөт. Техникалык түзүлүш жабдуулардын окшош түрлөрү менен алмаштырылган учурда долбоордук документацияга кайра экспертиза жүргүзүлбөйт.

7. Эксперт экспертиза жүргүзүүгө тиешелүү болгон материалдар менен документтердин топтому тапшырыкчы тарабынан берилгенден кийин экспертиза жүргүзүүгө киришет.

8. Экспертиза жүргүзүп жатканда экспертизанын объектисине тиешелүү долбоордук материалдардын толуктугу текшерилет.


3. Экспертизанынкорутундусун тариздөө


9. Экспертиза жүргүзүүнүн жыйынтыгы болуп корутунду эсептелет, ага экспертизаны жүргүзгөн эксперт (эксперттер) кол коет.

Экспертизанын корутундусу жетекчи тарабынан бекитилет жана ыйгарым укуктуу органдын же адистештирилген уюмдун мөөрү менен күбөлөндүрүлөт. 

10. Ыйгарым укуктуу орган же адистештирилген уюм берилген эксперттик корутундуларды эсептөө жана алардын көчүрмөсүн сактоону камсыздайт.

11. Экспертизанын корутундусу төмөнкүлөрдү камтыйт:

1) ыйгарым укуктуу органдын же адистештирилген уюмдун аталышы, өнөр жай коопсуздугу боюнча экспертизадан өткөрүлүүчү долбоордук документтердин аталышы;

2) киришүү бөлүгү, анын ичине төмөнкүлөр кирет:

- экспертиза жүргүзүүгө негиз;

- адистештирилген уюмдун эксперттери жөнүндө маалыматтар (өнөр жай коопсуздугунун талаптарын билүүсүнүн аттестациялоосу тууралуу маалымат, квалификациялык аттестатынын номери жана датасы, анын жарактуу мөөнөтү); ыйгарым укуктуу органдын эксперттери жөнүндө маалыматтар (ээлеген кызматы);

- долбоордук докуменациянын тапшырыкчы туурасында маалыматтар (уюмдун аталышы);

- долбоордук уюм туурасында маалыматтар (уюмдун аталышы);

- экспертизанынмаксаты;

3) экспертиза объектисинин кыскача мүнөздөмөсү жана багыты;

4) экспертиза объектисинин өнөр жай коопсуздугу боюнча талаптарга жооп берээрин баалоого негиз болуп берген өнөр жай коопсуздугу жаатындагы укуктук нормативдик актылардын жоболоруна шилтеме кылуу менен, жүргүзүлгөн экспертизанын натыйжалары, экспертизанынкорутундусунунжыйынтыктары.

12. Экспертиза корутундулары экспертиза объекттин өнөр жай коопсуздугу боюнча талаптарга жооп берээри туурасында төмөнкү жыйынтыктардын бирин камтыйт:

- долбоордук чечимдерде бузуулар болбогон учурда “практикалык колдонууга сунушталат” деген корутунду чыгарылат. Ошол эле учурда эксперттер долбоордук чечимдерди андан ары ишке ашыруу үчүн шарттарды коюуга укуктуу. Тапшырыкчы жана (же) долбоордук уюм шарттардын аткарылышы жөнүндө маалыматты ыйгарым укуктуу органга же адистештирилген уюмга берет;

- эгерде аныкталган бузуу кооптуу өндүрүштүк объектте аварияларга, инциденттерге жана жаракаттарга алып келиши мүмкүн болсо, “практикалык колдонууга сунушталбайт” деген корутунду эксперт тарабынан чыгарылат.

13. Адистештирилген уюм ыйгарым укуктуу органга өнөр жай коопсуздугунун экспертизасын жүргүзгөндүгү тууралуу кат жүзүндө кабарлайт, каттоо номерин жана бекитилген күнүн көрсөтүү менен бекитилген экспертизанын корутундусунун көчүрмөсүн жиберет.


4. Экспертке коюлуучу талаптар


14. Эксперт болуп төмөнкүлөргө ээ Кыргыз Республикасынын жараны болушу мүмкүн:

- жогорку техникалык билимге жана кооптуу өндүрүштүк объекттердин өнөр жайлык коопсуздугу жаатында иш тажрыйбага;

- Кыргыз Республикасынын ченемдик укуктук актыларын, экспертиза жүргүзүлүүчү объекттер менен байланышкан кооптуу өндүрүш объекттеринде өнөр жай коопсуздугуна экспертиза жүргүзүү маселелери боюнча техникалык документтерди билүүгө.

15. Экспертке анын менчиги болгон же башка мыйзамдардын негизинде ал уюм менен эмгек мамилеси бар болсо, ал кооптуу өндүрүш объектисине экспертиза жүргүзүүгө катышууга тыюу салынат.

16. Эксперт төмөнкүлөргө милдеттүү:

- өнөр жай коопсуздугунун экспертиза объектилеринин өнөр жай коопсуздугунун талаптарына жооп берээрин материалдарды талдоо жолу менен аныктоо, өнөр жай коопсуздугу экспертизасынын корутундусун даярдоо, экспертиза жүргүзүүчү ыйгарым укуктуу органдын жана (же) адистештирилген уюмдун жетекчисине бекитүүгө берүүгө;

- экспертизанын корутундусунун жыйынтыктарынын калыстыгын жана негиздүүлүгүн камсыздоо.


5. Адистештирилген уюмдун экспертин аттестациялоо


17. Адистештирилген уюмдун экспертин аттестациялоо объекттер жана (же) ишмердүүлүктүн түрлөрү боюнча тиешелүү эксперттик иштерди жүргүзүү үчүн зарыл болгон анын кесиптик билиминин, теориялык жана практикалык даярдыгынын, тажрыйбасынын, компетенциясынын, экспертиза чөйрөсүндөгү көндүмдөрүнүн жетиштүүлүгүн тастыктоо максатында жүргүзүлөт.

18. Экспертти аттестациялоо ыйгарым укуктуу органдын буйругу менен түзүлүүчү аттестациялык комиссия тарабынан жүргүзүлөт.

Аттестациялык комиссиянын мүчөлөрүнүн саны так болушу керек.

Экспертке кандидаттын аттестацияланышы жөнүндө чечим аттестациялык комиссиянын мүчөлөрүнүн көпчүлүк добушу менен кабыл алынат.

19. Экспертти аттестациялоо жол-жобосу төмөнкүлөрдү камтыйт:

- эксперттикке талапкер тарабынан ушулЖобонун№ 1-тиркемесине ылайык аттестацияга арыз жана ага тиркелген документтерди берүү;

- арызды, ага тиркелген документтердин жетиштүүлүгүн жана толуктугун анализдөө, арыз ээсине аттестациялоо мөөнөттөрү жөнүндө билдирүү жөнөтүү;

- квалификациялык экзаменди өткөрүү, экзамендин жыйынтыгы боюнча баа коюу;

- аттестациялоо (аттестациялоодон баш тартуу) мүмкүндүгү жөнүндө чечим кабыл алуу жана экспертке талапкерге экспертизанын объектисине ылайык келген эксперттик иштин түрү боюнча квалификация ыйгаруу;

- квалификациялыкаттестаттытариздөө, каттоо жана экспертке берүү;

- терс чечим кабыл алынганда - себептерин көрсөтүү менен аттестациялоодон баш тартуу жөнүндө эксперткеталапкерге жазуу жүзүндө билдирүү.

20. Экспертке талапкер өзү туурасындагы маалыматтардын аныктыгын документалдуу түрдө тастыктайт.

Эгерде жалган маалыматтар аныкталса, экспертке талапкерге аттестациялоодон өтүүгө жол берилбейт.

21. Арызды жана ага тиркелген документтерди талдоо ыйгарым укуктуу орган тарабынан алардын жетиштүү жана толук камтылышын текшерүү максатында жүргүзүлөт.

Документтерди кароо мөөнөтү 15 жумушчу күндөн ашпашы керек.

22. Квалификациялык экзамен төмөнкүдөй эки бөлүктөн турат:

I бөлүк –жазуу түрүндөгү жалпы экзамен;

II бөлүк –жазуу түрүндөгү атайын экзамен.

Экзамендин бардык бөлүктөрү бир убакытта өткөрүлөт.

23. Жазуу түрүндөгү жалпы экзамен (I бөлүк) ченемдик укуктук актыларды, эксперттик корутундунун курамына жана мазмунуна негизги талаптарды билүүсүн текшерүү үчүн суроолорду камтыйт. 

24. Жазуу түрүндөгү атайын экзамен (II бөлүк) арыз берилген аттестация тармагына ылайык объекттер жана (же) ишмердүүлүктүн түрлөрү боюнча техникалык жана усулдук документтердин талаптары боюнча суроолорду камтыйт.

25. Экзамендикбилеттер кеминде4жана8ден көп эмес арыз берилген аттестация тармагына ылайык суроолордон турат.

Экзамендик билеттердин суроолору экзамендик суроолордун жыйнагынан туш келди тандалып алынат.

Экзамендик суроолордун жыйнагы ыйгарым укуктуу орган тарабынан иштелип чыгат жана бекитилет.

Экзамендик суроолордун жыйнактары эксперттердин ишинин өзгөчөлүктөрүн толук камтышы керек жана эксперттикке талапкерлердин компетенттүүлүгүн баалоого мүмкүндүк берүүчү суроолорду камтууга тийиш.

26. Квалификациялык экзамендин жыйынтыгы боюнча ыйгарым укуктуу орган тарабынан ушул Жобонун 2-тиркемесине ылайык протокол түзүлөт (экспертке талапкер берген квалификациялык экзамендин жыйынтыгы көрсөтүлөт).Экспертке талапкер квалификациялык экзаменди тапшыруунун жыйынтыктары менен кол коюу менен таанышат.

27. Эксперттикке талапкер экзамендин ар бир бөлүгү боюнча суроолордун 66% кем эмесине жооп берсе, квалификациялык экзаменден өттү деп эсептелет.

28. Квалификациялык экзаменден өтпөй калган (суроолордун 66% дан азына жооп берген) эксперттикке талапкерге үч айдан эрте эмес экзаменди кайра тапшырууга уруксат берилет.

29. Аттестациялоо (аттестациялоодон баш тартуу) жөнүндө чечим квалификациялык экзаменди тапшыруунун жыйынтыктарын анализдөөнүн (аттестациялык комиссиянын жыйынынын протоколунун) жана өнөр жай коопсуздугу боюнча эксперттерге коюлган талаптарга ылайык берилген документтерди кароонун жыйынтыгынын негизинде эксперттин квалификациясын баалоонун негизинде аттестациялык комиссия тарабынан кабыл алынат.

30. Аттестациялык комиссиянын жыйынынын жыйынтыгы ушул Жобонун 3-тиркемесине ылайык форма боюнча ыйгарым укуктуу орган тарабынан түзүлгөн протоколдо чагылдырылат.

31. Аттестациялык комиссиянын оң чечиминин негизинде, ыйгарым укуктуу орган аттестациялык комиссиянын отурумунун протолуна кол коюлгандан тартып беш жумушчу күндөн ашпаган мөөнөттө ушул Жобонун 4-тиркемесине ылайык форма боюнча квалификациялык аттестатты тариздейт, анда аттестация тармагы көрсөтүлөт жана экспертизанын объектиси (объекттери) боюнча өнөр жайлык коопсуздук тармагындагы тийиштүү квалификация (эксперт) ыйгарылат.

Квалификациялык аттестат 3 жыл жарактуу.

32. Аттестациялык комиссиянын аттестациялоодон баш тартуу жөнүндө чечими ушул Жобонун 5-тиркемесине ылайык форма боюнча таризделет.

33. Экспертке талапкер квалификациялык аттестаттын жарактуу мөөнөтү бүтө электе кошумча тармак боюнча аттестациядан өтсө, ага жаңы өзүнчө номери бар квалификациялык аттестат берилет.

34. Колдонуу мөөнөтү бүтө элек квалификациялык аттестат жоголгон же бузулган учурда ыйгарым укуктуу орган аттестацияланган эксперттин арызы боюнча “Дубликат” деген белги коюлган жаңы квалификациялык аттестат берет.

35. Кайрадан аттестациялоодо (аттестаттын жарактуу мөнөтү бүткөндөн кийин) эксперт ушул главада бекитилген тартипте аттестациядан өтөт.

36. Кайра аттестациядан өткөндөн кийин ыйгарым укуктуу орган экспертке 3 жылдык мөөнөткө жаңы квалификациялык аттестат берет.

37. Квалификациялык аттестат ал берилген мөөнөт аяктаган учурдан тартып күчүн жоготот. Квалификациялык аттестат мөөнөтү бүткөнгө чейин төмөнкү учурларда жараксыз деп таанылат:

- эксперттин аттестация тармагына байланыштуу мыйзам бузуу фактылары бар болсо;

- квалификациялык аттестаты жайылтылган тармагындагы эксперттин жумушунда олуттуу тыныгуу (бир жылдан ашуун) аныкталган болсо.

38. Квалификациялык аттестаттын колдонулушун мөөнөтүнөн мурда токтотуу жөнүндө чечимди аттестациялык комиссия документтерди карап чыккандан кийин төмөнкү учурларда кабыл алат:

- квалификациялыкаттестаттан өз ыктыяры менен баш тартса;

- өнөр жай коопсуздугунун экспертизасы боюнча иштерди жүргүзүүгө медициналык каршы көрсөтмөлөр болгон жагдайлардын келип чыгышы;

- соттун айыптоо өкүмү мыйзамдуу күчүнө киргенде;

- эксперт бир жылдан ашуун убакыт бою экспертиза жүргүзүүгө тартылбаса.

39. Квалификациялык аттестаттын колдонулушун токтотуу жөнүндө чечим экспертке жөнөтүлөт.









Өнөр жай коопсуздугу боюнча экспертиза жүргүзүү тартиби жөнүндө жобого

№ 1-тиркеме


Форма


АРЫЗ


_____________________________________________________________________

(арыз берүүчүнүн аты-жөнү)

_____________________________________________________________________

(юридикалык дареги, почта дареги, телефон, факс, е-mail)


Экспертизанын төмөндөгү объекттери боюнча өнөр жай коопсуздугу тармагындагы эксперттик квалификациясын алуу үчүн аттестация өткөрүүнү


____________________________________________________________________өтүнөт.

(ыйгарымукуктуу органдын аталышы)


Жеке жактын ИСН ______________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

(паспорттук маалыматтары: паспорттун № жана сериясы, ким жана качан берген; жашаган жери)


Тиркеме:

- билимин тастыктаган документтердин көчүрмөсү;

- күбөлүктөрдүн көчүрмөсү;

- паспорттун көчүрмөсү;

- эмгек китепчесинин көчүрмөсү

- эки түстүү сүрөт (3х4 см).


________________________

(арыз берүүчүнүн колу)



















Өнөр жай коопсуздугу боюнча экспертиза жүргүзүү тартиби жөнүндө жобого

№ 2-тиркеме


Форма


Экзамендик комиссиянын жыйынынын

№ ____________ протоколу


_______________________________________________________________

(ыйгарымукуктуу органдын аталышы)


_________________

(дата)


Комиссиянын курамы:

Комиссиянын төрагасы:_______________________________________________________________

Комиссиянын мүчөлөрү: _______________________________________________________________

____________________________________________________________________________________

шайкештикти баалоону (шайкештикти баалоо түрүн көрсөтүү керек) экспертке талапкерлер арасында квалификациялык экзамен өткөрдү

____________________________________________________________________________________

 (тармактык спецификаны көрсөтүү, мисалы: мунай жана газ өнөр жайы)


Экспертке талапкердин

аты-жөнү

Кызматы

Уюму

Аттестация тармагы

Квалификация деңгээли (эксперт)

Экзамендин жыйынтыгы (өттү/

өткөн жок)

1

2

3

4

5

6

7










Комиссиянын төрагасы _______________________________________

(колу)

Комиссия мүчөлөрү   ________________________________________

                                    ________________________________________

                                ________________________________________

                                    ________________________________________

(колдору)










Өнөр жай коопсуздугу боюнча экспертиза жүргүзүү тартиби жөнүндө жобого

№ 3-тиркеме


Форма


Аттестациялык комиссиянын жыйынынын

№_______________ протоколу


____________________________________________________________

(ыйгарымукуктуу органдын аталышы)


_________________

(дата)


Комиссиянын курамы:

Комиссиянын төрагасы:_________________________________________________________________

Комиссиянын мүчөлөрү: _________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

шайкештикти баалоочу (шайкештикти баалоо түрүн көрсөтүү керек) экспертке талапкерлердин шайкештигин баалады

______________________________________________________________________________

  (тармактык спецификаны көрсөтүү, мисалы: мунай же газ өнөр жайы)


Экспертке талапкердин аты-жөнү

Кызматы

Уюму

Аттестация тармагы

Квалификация деңгээли (эксперт)

Күбөлү-гүнүн №

1

2

3

4

5

6

7










Комиссиянын төрагасы _______________________________________ 

(колу)

Комиссия мүчөлөрү   _______________________________________

                                    _______________________________________

________________________________________

                                       ________________________________________

 (колдору)










Өнөр жай коопсуздугу боюнча экспертиза жүргүзүү тартиби жөнүндө жобого

№ 4-тиркеме


Форма


(сырткы бети)


Өнөр жай коопсуздугу тармагындагы шайкештикти баалоо


__________________________________________________________

(ыйгарым укуктуу органдын аталышы)


№ ХХXХ


Эксперттин квалификациялык аттестаты


№ХХХХ


Сүрөт                                     _______________________________

(фамилиясы)

_______________________________

(аты)

_______________________________

(атасынын аты)

                                               _______________________________

эксперттин ИСН



(арткы бети)


 Өнөр жай коопсуздугу боюнча экспертиза жүргүзүү тартиби жөнүндө жобого ылайык аттестациядан өткөрүлдү

___________________________________________________________________________

(шайкештикти баалоо түрү жана тармактык адистиги көрсөтүлөт)


№ _____ квалификациялык аттестаттын колдонуу мөөнөтү (20__-ж. “___” ______ №___) протоколго ылайык 20___-ж. “___” _______ чейин.


Аттестация тармагы: ___________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

(аттестация тармагы көрсөтүлөт)


Аттестациялык комиссиянын төрагасы _________________ ____________

(аты-жөнү)(колу)

Ыйгарым укуктуу органдын жетекчиси _________________ ____________

                                                                           (аты-жөнү)(колу)

М.О.







№ 2-тиркеме

Кооптуу өндүрүштүк объекттердеги кырсыктардын жана инциденттердин себептерин техникалык иликтөө жөнүндө жобо

1. Жалпы жоболор

1. Ушул Жобо Кыргыз Республикасынын аймагында уюмдар тарабынан укуктук-уюштуруу түрүнө жана менчик түрүнө карабай ишетеп жаткан кооптуу өндүрүштүк объекттердеги кырсыктардын жана инциденттердин себептерин техникалык иликтөө тартибин, анын ичинде жүргүзүлгөн техникалык иликтөөнүн материалдарын талдоо, тариздөө, каттоо жана эсепке алуу тартиптерин аныктайт.

2. Ушул жобо кооптуу өндүрүштүк объекттердеги кырсыктардын жана инциденттердин себептерин техникалык иликтөө боюнча түзүлгөн комиссиянын курмамына кирген министрликтердин, ведомстволордун жана уюмдардын кызматкерлери үчүн ошондой эле, кооптуу өндүрүштүк объекттердеги кырсыктардын жана инциденттердин жагдайларын жана себептерин иликтөө керектиги менене, ага катышууга тартылган жана өзүнүн иш жана кызматтык милдеттерине байланышкан милдеттүү талартарды белгилейт.  

3. Кооптуу өндүрүштүк объекттерде пайда болгон ар бир кырсык, инциденттердин себептери техникалык иликтенет.

4. Азыркы Жобо менен белгиленген иликтөө тартибин жана кырсыктарды эсепке алуу ошондой эле, кырсыкты пайда кылган себептерди жоюу боюнча иш-чараларды өз убагында аткаруунун сактоосун көзөмөлдөөнү өнөр жай коопсуздук жаатындагы ыйгарым укуктуу контролдоочу жана көзөмөлдөөчү орган ишке ашырат (мындан ары – көзөмөлдөөчү орган).

2. Кооптуу өндүрүштүк объекттердеги кырсыктардын жана себептерин техникалык иликтөө комиссиясынын иш тартиби

         5. Кооптуу өндүрүштүк объекттердеги кырсыктардын жана инциденттердин себептерин техникалык иликтөө кырсыктын себептери менен жагдайларын, келтирилген зыяндын көлөмүн, кырсыкка күнөөлүү жооптуу адамдарды аныктоого, ошондой эле кырсыктын кесепеттерин жоюу чараларын жана бул сыяктуу кырсыктардын ушул жана башка кооптуу өндүрүштүк объекттерде болтурбоо боюнча алдын алуучу иш- чараларды иштеп чыгууга багытталат.

Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 2011-жылдын
17-ноябрындагы №733 “Кыргыз Республикасында өзгөчө кырдаалдардын жиктелиши жана аларды баалоонун критерийлерин бекитүү жөнүндө” токтомунда белгиленгшен жиктелиште өзгөчө кырдаалдарга алып келген кырсыктар, өзгөчө кырдаал катары иликтенет.

Кырсыктын кесепетинен кокустукка учуроо жагдайы орун алса (оор, топ адамдар катышкан, адам өмүрүн алган) кырсыктын себептерин аныктоо (оор, топ адамдар катышкан, адам өмүрүн алган)  Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 2001-жылдын 27-февралындагы
№ 64 токтому менен бекитилген  Өндүрүштөгү бөөдө кырсыктарды териштирүү жана эсепке алуу жөнүндө жобого ылайык жүргүзүлөт.

6. Кооптуу өндүрүштүк объекттерде кырсык же инцидент келип чыккан учурда кооптуу өндүрүштүк объектти пайдаланып жаткан уюм:

- тезинен бир күндүн ичинде ушул Жобонун 1-тиркемесине ылайык өндүрүштүк коопсуздук жагынан контролдук жана көзөмөлдүк функцияларды жүзөгө ашыруучу ыйгарым укуктуу мамлекеттик органга, жогору турган органга (эгер андай орган болсо), жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдарына, аймактык кесиптик бирикмелерине кырсык жана инцидент тууралуу жазуу түрүндө билдирет;

- коркунучтуу заттардын төгүлүшү, тарашы, жарылуу же өрт менен коштолгон кырсыктарда жарандарды коргоо жана санитардык-эпидемиологиялык бейпилдигин камсыздоочу мамлекеттик органдарга кошумча билдирет;

- эгер кырсыктын кесепеттерин жоюуг жана адамдардын өмүрү менен ден соолугун сактоо зарылдыгы жок болсо, кырсык болгон жердеги абалды иликтөө башталганча өзгөртпөй сактайт;

-  жумушчулардын өмүрү менен ден соолугун жана айлана-чөйрөнү сактоо боюнча чараларды кабыл алат.

7. Кооптуу өндүрүштүк объектте болгон кырсыктын себептерин техникалык иликтөө, тийиштүү өнөр жай тармагындагы ыйгарым укуктуу органын өкүлү жетектеген (мындан ары – ыйгарым укуктуу орган) кооптуу өндүрүштүк объекттердеги кырсыктардын себептерин техникалык иликтөө боюнча атайын комиссиясы (мындан ары-комиссия), же Кыргыз Республикасынын Өкмөтү түзгөн мамлекеттик комиссиясы тарабынан жүргүзүлөт. 

Кырсык туурасында ыкчам кабар келгенден кийин 3 суткадан кечиктирбеген мөөнөттө көзөмөлдөөчү органынын буйругу менен комиссия түзүлөт.

8. Экологиялык жана материалдык маанилүү залалы менен масштабдуу мүнөзгө ээ болгон кооптуу өндүрүштүк объекттердеги кырсыктардын жана инциденттердин себептерин техникалык иликтөөнү Кыргыз Республикасынын Өкмөтү тарабынан түзүлгөн мамлекеттик комиссия жүргүзөт.

9. Комиссиянын курамына төмөндөгүлөрдүн өкүлдөрү кирет:

- Кыргыз Республикасынын аткаруучу бийлигинин мамлекеттик органдары ошонун катарында, жергиликтүү мамлекеттик администрациясынын жана жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдары;

- тармактык профсоюзу;

- кооптуу объектти пайдаланып жаткан уюму же анын үстүндө турган уюму (эгер андай бар болсо).

Комиссиянын курамына коммерицялык эмес уюмдардын өкүлдөрү дагы кириши мүмкүн.

Комиссия кырсыктын себептери боюнча иликтөөгө өнөр жай коопсуздук, изилдөө, долбоорлоо, илимий-изилдөө жана камсыздандыруу, жабдыктарды даярдоо боюнча тажрыйбалык-конструктордук иштери жагынан эксперттик уюмдарды жана адистерди тарта алат.

Кооптуу өндүрүштүк объектте болгон кырсык курулмалардын же техникалык түзүлмөлөрдүн кыйрашы, контролдоого мүмкүн болбогон жарылуу жана зыяндуу заттардын таркашы менен байланышкан, кырсыктын себептерин техникалык иликтөөчү комиссиянын курамына айлана-чөйрөнү коргоо тармагын контролдогон ыйгарым укуктуу мамлекеттик органынын миледттүү өкүлү кирет, ошондой эле кырсыктын кесепеттери жөнүндө маалыматтарды жана булгануунун деңгээлин тактоого, сапаттык жана сандык ченөөлөрдү жүргүзүү үчүн бектилген тартипте аккредиттелген тиешелүү эксперттер (эксперттик уюмдар) жана лабораториялар тартылат.

Кырсыктын кесепетинен өндүрүштө уулануу же катуу кесиптик оору чыкса, комиссиянын ишине сөзсүз түрдө санитардык-эпидемиологиялык бейпилдик тармагындагы ыйгарым укуктуу органдардын өкүлдөрү  катышат.

Комиссиянын курамына кирген өкүлдөрдүн саны так санда болушу керек. бир мамлекеттик органдан дайындалган комиссиянын мүчөлөрүнүн саны комиссиянын жалпы курамынын үчтөн бир бөлүгүгнөн ашпашы керек.

10. Кыргыз Республикасынын “Кооптуу өндүрүштүк объекттердин өнөр жайлык коопсуздугу жөнүндө” Мыйзамынын 12-беренесине ылайык, Кыргыз Республикасынын Өкмөтү кооптуу өндүрүштүк объекттерде өлүм натыйжалыгына алып келген кырсыктарда себептерин аныктоо үчүн техникалык иликтөө боюнча мамлекеттик комиссия түзүү чечимин кабыл алат.

11. Комиссия түзүлгөн күндөн тартып он беш күндүн ичинде кырсыктын себептери боюнча ушул Жобонун № 2-тиркемесинде көрсөтүлгөн форма боюнча техникалык иликтөөнүн актысын түзөт (мындан ары- иликтөө актысы) жана башка керектүү материалдарды даярдайт.

Кооптуу өндүрүштүк объектте кырсыктан  улам (оор, топ адамдар катышкан, адам өмүрүн алган) кокустука учураган кезде комиссия тарабынан Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 27-февралындагы 2001-жылдагы токтому менен бекитилген “Өндүрүштөгү бөөдө кырсыктарды териштирүү жана эсебин алуу жөнүндө” жобо менен бекитилген форма боюнча тийиштүү актысы түзүү менен кырсыктын (оор, топ адамдар катышкан, адам өмүрүн алган) себептери иликтенет. 

12. Иликтөө актысына кырсыктын себептери боюнча комиссиянын бардык мүчөлөрү тарабынан кол коюлат. Эгер комиссия мүчөсү актыга кол коюудан баш тартса, бул документке эмне үчүн баш тартып жатканынын түшүндүрмөсү тиркелет.

13. Кырсыктын мүнөзүнө жараша жана кошумча тергөө жана экспертиза жүргүзүү зарылдыгына байланыштуу кырсыктын себептери боюнча техникалык иликтөө мөөнөтү комиссиянын төрагасынын кызматтык катынын негизинде көзөмөлдөөчү органдын буйругу менен
15 жумуш күндөн ашпаган убакытка узартылынат.

Кырсыктын себептерин техникалык иликтөө мөөнөтүн узартуу буйругу жана мөөнөттү узартуу себептерине негиздеме иликтөө актысына кошо тиркелет.

14. Кырсыктын себептери боюнча комиссия иликтөөнүн жүрүшүндө төмөнкү иш чараларды аткарат:

1) карап чыгуу, сүрөткө түшүрүү, тасмага түшүрүү, кырсыктын орунун схемасы менен эскизин түзөт, кырсыктын орунун карап чыгуу боюнча протокол түзөт;

2) куткаруу бөлүнүштөр менен өз ара аракетте болот, аскердешкен тоо-куткаруу бөлүктөрүнүн, газ-куткаруу кызматтарынын, аскердешкен тоо-куткаруу бөлүктөрдүн кырсыкты жоюу иштеринин жүрүшү боюнча ыкчам журналын карайт;

3) кырсыктын күбөлөрүнө жана кызмат адамдарына сурамжылоо жүргүзөт жана алардан жазуу түрүндө түшүндүрмө алат;

4) кырсыктын болушуна өбөлгө болгон кырдаалдарды тактайт, алардын пайда болуу себептерин аныктайт;

5) технологиялык процесстердин бузулуу мүнөзүн, жабдыктарды пайдалануу талаптарын текшерет;

6) өндүрүштүк көзөмөлдүн абалын текшерет;

7) кырсыктарды алдын алуу үчүн өнөр жай коопсуздугунун талаптарынын тиешелүү деңгээлде аткарылышын баалайт;

8) мамлекеттик көзөмөл органдарынын кырсыкка алып келген себептерди эртелей аныктоого байланыштуу текшерүү актыларын жана бул жагдайлар өз убагында жоюлбаганын же мамлекеттик көзөмөл органдары тарабынан мындай эч нерсе болбогонун текшерет;

9) объектинин же технологиялык процесстердин долбоордук чечимдерге дал келээрин  текшерет;

10) долбоордук чечимдердин, аларга киргизилген өзгөртүүлөрдүн жана алардын аткарылышынын мыйзамдуулугун текшерет;

11) жабдыктардын талаптагыдай пайдаланылышын текшерет;

12) персоналдардын коргонуу каражаттарынын бардыгын жана жарактуулугун текшерет;

13) кооптуу өндүрүштүк объектти тейлеген персоналдын жана ИТР классификациясын текшерет;

14) объектини пайдаланууда келтирилген зыян үчүн камсыздандыруу келишиминин бардыгын текшерет;

15) объектини пайдалануу боюнча техникалык документациянын сапатын текшерет;

16) күбөлөрдү сурамжылоо, техникалык документацияны карап чыгуу, эксперттик бүтүмдөр, тергөө экспериментинин, кырсык болгон жерди карап чыгуунун негизинде кырсыктын себебин аныктайт жана анын өнүгүү сценарийин тактайт;

17) кырсыкка себеп болгон өнөр жай коопсуздугу боюнча талаптардын бузулушун жана ага жол берген жооптуу адамдарды аныктайт;

18) өнөр жай коопсуздугун жана анын кырсыксыз иштешин камсыздаган өндүрүштүк көзөмөл кызматынын жана анын бөлүмдөрүнүн жооптуу кызматкерлеринин ишин талдайт;

19) кырсыктын себебин жоюу боюнча жана бул сыяктуу кырсыктарды алдын алуу боюнча чараларды сунуштайт;

20) тиешелүү тартипте келтирилген зыяндын өлчөмүн алдын ала аныктайт, анын ичинде түз жоготуулар, социалдык-экономикалык жоготуулар жана токтоп пайдаланылбай калган чыгымдарга келген жоготуулар.

15. Курулуштардын жана техникалык каражаттардын кыйрашынын себептерин жана мүнөзүнө экспертиза жүргүзүү үчүн комиссиянын төрагасынын чечими менен эксперттик топтор түзүлүп, алардын бүтүмдөрү иликтөө актысына тиркелет.

16. Кырсык болгон объектидеги уюм тарабынан кырсыктан келген чыгым (экономикалык жана экологиялык чыгым) эсептелет, ага уюмдун жетекчиси жана бухгалтери кол коет. Чыгымды эсептөө эксплуатациялоочу уюм тарабынан жүргүзүлөт жана тергөө актысына тиркелет.

Кырсыктын себептери боюнча комиссиянын төрагасынын тапшырмасы менен кырсыктан келген чыгымдын эсеби боюнча документтер тиешелүү эксперттик уюмдардын бүтүмүн алуу үчүн аларга жолдонушат.

17. Кырсыктын себептери боюнча техникалык иликтөө жүргүзүүнүн жыйынтыгы менен уюмдун жетекчиси үч күндүн ичинде кырсыктын себебин жана кесепеттерин жоюу чараларын аныктоо боюнча, өндүрүштүн кырсыксыз туруктуу иштеши боюнча буйрук чыгарат.

Кырсыктын себептери боюнча техникалык иликтөө жүргүзүүнүн жыйынтыгы менен бир айдын ичинде көзөмөлдөөчү орган Кыргыз Республикасынын өнөр жай коопсуздугу боюнча укуктук нормативдик актылардын талаптарын бузганга жол берген адамдарды Кыргыз Республикасынын мыйзамдарында белгиленген тартипте жоопкерчиликке тартуу боюнча чараларды аныктоого милдеттүү.

18. Кырсыктын себептери боюнча комиссия тарабынан сунушталган иш чаралардын аткарылышы боюнча жазуу жүзүндөгү маалыматты бул иш чаралардын ар бир пунктун аткарууга комиссия тарабынан берилген мөөнөт аяктагандан кийин он күндүн ичинде уюмдун жетекчиси тиешелүү ыйгарым укуктуу органга жана кырсыктын себебин аныктоо боюнча техникалык иликтөөгө катышкан уюмдарга жөнөтүшү керек.

19. Кырсыктын себептерин аныктоо боюнча техникалык иликтөө жүргүзүүгө кеткен чыгымдар кырсык болгон кооптуу өндүрүштүк объектини пайдаланган уюм тарабынан каржыланат.

3. Кооптуу өндүрүштүк объектидеги кырсыктын себептерин аныктоо боюнча техникалык иликтөөнүн материалдарын тариздөө, каттоо жана анализдөө тартиби

 20. Кооптуу өндүрүштүк объектидеги кырсыктын себептерин аныктоо боюнча техникалык иликтөөнүн материалдары (мындан ары – техникалык иликтөөнүн материалдары) өз ичине төмөнкүлөрдү камтыйт:

1) кырсыктын себептерин аныктоо боюнча техникалык иликтөө жүргүзүүчү комиссияны дайындоо боюнча көзөмөлдөөчү органдын буйругу же Кыргыз Республикасынын Министрлер Кабинетинин чечими;

2) кырсыктын себеби боюнча иликтөөнүн актысы;

3) кырсык болгон жерди карап чыгуу боюнча протокол – зарыл болгон түстүү графикалык, фото-видео материалдары менен;

4) комиссиянын төрагасынын эксперттик топ дайындоо (эгер буга зарылчылык бар болсо) боюнча жазуу жүзүндөгү чечими, комиссиянын төрагасынын жана башка чечимдери;

5) эксперттердин (эксперттик топтордун) кырсыктын себептери, жагдайлары боюнча тиешелүү эсептөөлөрү, графикалык материалдары ж.б. камтылган бүтүмдөрү;

6) кырсыкты жоюу иштерине катышкан аскердешкен тоо-куткаруу бөлүктөрүнүн, газ-куткаруу кызматынын, башка уюмдардын кырсыкты жоюу иштеринин жүрүшү боюнча докладдык каттары;

7) күбөлөрдү сурамжылоо протоколдору жана кырсыкка катышы бар адамдардын жана өнөр жай коопсуздугу боюнча талаптарды сактоо милдети жүктөлгөн кооптуу өндүрүш объектисин пайдаланган уюмдун жооптуу адамдарынын түшүндүрмөлөрү;

8) кооптуу өндүрүш объектисин тейлеген персоналды окутуу жана аттестациялоо боюнча протоколдор менен күбөлүктөрдүн тастыкталган көчүрмөлөрү жана өнөр жай коопсуздугу боюнча инструктаждар журналдарынын тастыкталган көчүрмөсү;

9) кырсыктан келген зыяндын өлчөмү жана экономикалык чыгымдарды баалоо (анын ичинде экологиялык чыгымдар да бар) боюнча маалымат каттар;

10) объектини пайдаланууда келтирилчү зыян боюнча камсыздандыруу (полис) келишимдеринин көчүрмөлөрү;

11) өнөр жай коопсуздугу боюнча укуктук нормативдик актылардын талаптарынын бузулушу боюнча маалыматтар (так пункттар көрсөтүлөт);

12) кырсык туурасында тиешелүү органга өз убагында кабарлабай коюунун себептери жөнүндөгү маалымат кат (бир суткадан ашык кечиктирилсе);

13) кырсыктын себептерин иликтөөнүн мөөнөтүн узартуу боюнча тиешелүү органдын буйругу (эгер иликтөө мөөнөтү узартылса).

21. Кырсыктын себептерин аныктоо боюнча техникалык иликтөөнүн материалдарынын тизмеси комиссиянын төрагасы тарабынан кырсыктын мүнөзү жана жагдайларына жараша аныкталат. Техникалык иликтөө материалдарына бардык тиркелген документтердин тизими (опись) тиркелет.

22. Кырсыктын себептерин аныктоо боюнча комиссиянын кароосуна тиешелүү документтердин түп нускасы кабыл алынат, зарыл болгон учурларда алардын көчүрмөсү жана выпискасы калтырылат. Документтердин көчүрмөсү жана\же выпискасы кырсык болгон уюмдун жооптуу өкүлү тарабынан тастыкталат. Берилген документтерде туура эмес таризделген оңдоолор, кошумча, өзгөртүүлөр болбошу керек (тиешелүү тартипте тастыкталбаган).

23. Иликтөө аяктагандан кийин үч иш күндөн кеч эмес мөөнөттүн ичинде объектисинде же техникалык жабдуусунда кырсык болгон уюм техникалык иликтөөнүн материалдарынын бир комплектисин тиешелүү органдарга, ыйгарым укуктуу органга, кырсыктын себебин аныктоо үчүн жүргүзүлгөн техникалык иликтөөгө катышкан  уюмдарга жана башка комиссия тарабынан аныкталган уюмдарга жөнөтүүгө тийиш.

Комиссиянын чечими менен кырсыкты иликтөө материалдары андан ары иликтөө зарыл болгон учурларда ишкана жайгашкан аймактагы прокуратура органдарына жиберилет.

24. Кырсык кооптуу өндүрүш объектисин пайдаланган уюм тарабынан атайын журналга ушул Жобонун 3-тиркемесинде бекитилген үлгү боюнча каттоого алынат.

Кооптуу өндүрүш объектисин пайдаланган уюм контролдоочу органдын, жергиликтүү өзүн өзү башкаруу органдарынын негиздүү талабы менен кырсыкты чыгуу себептери жана аларды жоюу боюнча көрүлгөн чаралар туурасында маалыматтарды суроо-талап келгенден кийин үч күндүн ичинде бериши керек.

25. Контролдоочу орган болгон кырсык туурасындагы маалыматтарды, анын себептери, бул сыяктуу кырсыктарды алдын алуу чаралары туурасындагы маалыматтарды каттап, жалпылап, анализдөөнү тиешелүү тартипте уюштурат. 

4. Кооптуу өндүрүш объектилериндеги кырсыктардын себептерин иликтөө, аларды каттоо жана анализдөөнүн тартиби

26. Кооптуу өндүрүш объектилериндеги кырсыктардын себептерин иликтөө, аларды каттоо жана анализдөөнүн тартиби кооптуу өндүрүш объектисин пайдаланган уюм тарабынан бекитилген тартипте жүргүзүлөт.

27. Кырсыктын себептерин иликтөө үчүн кооптуу объектини пайдаланып жаткан уюмдун жетекчиси тарабынан комиссия түзүлөт. Комиссиянын курамына так сандагы мүчөлөр кирет. Контролдоочу органдын өкүлүнүн катышуу зарылдыгын кооптуу объектини пайдаланып жаткан уюмдун жетекчиси чечет.

28. Кырсыктын себептерин аныктоо боюнча жүргүзүлгөн иштердин жыйынтыгы эксплуатация кылган уюм тарабынан бекитилген үлгү боюнча кырсыктын себептерин иликтөө актысы менен таризделет. Кырсыктардын себептерин иликтөө акты өз ичине кырсык болгон күндү жана ордун, анын себептери жана жагдайлары, аны жоюу үчүн көрүлгөн чаралар, өндүрүштүн токтоп калуу узактыгы, материалдык чыгымдар, анын ичинде айлана-чөйрөгө келтирилген зыян жана кырсыктын чыгышына себеп болгон шарттарды жоюу чаралары туурасындагы маалыматтарды камтышы керек.

29. Кооптуу өндүрүш объектилериндеги кырсыктарды каттоо атайын журналда ушул Жободогу 4-тиркемесине ылайык жүргүзүлөт.

         30. Бир кварталдан кем эмес убакыт сайын кооптуу объектини пайдаланып жаткан уюм контролдоочу органга кырсыктар туурасында маалымат берилип турушу керек, анда төмөнкүлөр көрсөтүлөт:

1) кырсыктардын саны;

2) кырсыктардын мүнөзү;

3) кырсыктардын чыгуу себептеринин талдоосу;

4) кырсыктардын чыгуу себептерин жоюу боюнча көрүлгөн чаралар.

31. Контролдоочу орган көзөмөл кылуу процессинин жүрүшүндө кооптуу өндүрүш объектилериндеги кырсыктардын себептерин техникалык иликтөөнүн тууралыгын жана бул иликтөөлөрдүн натыйжасында көрүлгөн чаралардын жетиштүүлүгүн текшерип турушат.










Кооптуу өндүрүш объектилериндеги

кырсыктар менен коогалаңдардын

себептерин табуу үчүн техникалык

иликтөө жүргүзүү жөнүндө

Жобонун

№ 1-тиркемеси


Үлгү

КЫРСЫК ТУУРАСЫНДА ЫКЧАМ МААЛЫМАТ




Көзөмөлдөөгө болбой турган жарылуу



Зыяндуу заттардын ыргытылышы



Курулмалардын кыйрашы



Техникалык жабдыктардын керектен чыгышы, кыйрашы



Иш тартибинин бузулушу



Авариялык өчүрүү



Башка (көрсөтүлөт)



Жабырлануучулардын бардыгы**: __________________________________________________________________


Кырсык болгон күн жана убактысы:  __________________________________________________________________


Уюмдун аталышы: __________________________________________________________________

__________________________________________________________________


Уюмдун жайгашкан орду (область, район, шаар ж.б.):

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Кырсыктын ору (өндүрүш, участок, цех ж.б.): __________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________


Кырсыктын жагдайлары жана кесепеттери (анын ичинде жаракаттануу да кирет): __________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________


Кырсыкты жоюуга катышкан уюмдар: __________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________


Маалымдаган: фамилия, аты-жөнү, кызматы, телефон, койгон колу: __________________________________________________________________

__________________________________________________________________


Кабыл алган: фамилия, аты-жөнү, кызматы, телефон, койгон колу: __________________________________________________________________

__________________________________________________________________


Кабыл алынган күнү жана убактысы: __________________________________________________________________


Маалымат берүүнү бекитилген мөөнөттөн кечиктирүүнүн себептери (24 саттан ашык кечиктирилсе): __________________________________________________________________

__________________________________________________________________


Эскертүү:

* - галка менен белгилөө

** - Жабырлануучулардын саны, анын ичинде каза болгондордун саны көрсөтүлөт. Бул учурда чукул маалыматка кырсыкка учурагандар туурасында (оор, топ адамдар катышкан, адам өмүрүн алган) Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 2001-жылдын 27-февралындагы № 64 “Кооптуу өндүрүш объектилериндеги кырсыктарды каттоо жана иликтөө жөнүндөгү Жобону бекитүү жөнүндөгү” токтому менен бекитилген өндүрүштөгү кырсыктарды каттоо жана иликтөө жөнүндөгү Жободо келтирилген чукул маалымат кошо тиркелет.




№ 1 - тиркемеге

Кошумча


Коркунучтуу химиялык заттар, жарылгыч заттар, күйүүчү суюктуктар жана газ куурларындагы кырсык туурасында

МАЛЫМАТ


1. Объекттин аталышы, трассадагы км номери:

_______________________________________________________________

2. Объекттин каттоо номери: _______________________________________________________________

3. Заттын аталышы: _______________________________________________________________

4. Заттын чыгуу көлөмү, м3: _______________________________________________________________

5. Түтүк кууру боюнча маалымат:

5.1. Диаметр, мм________________________________________________

5.2. Куурлардын калыңдыгы, мм __________________________________

5.3. Болоттун маркасы ___________________________________________

5.4. Эксплуатацияга берилген жылы________________________________

5.5. Уруксат берилген максималдуу жумушчу басымы, МПа____________

5.6. Кырсык болгон учурдагы басымы, МПа__________________________

6. Кырсыктын мүнөзү: _______________________________________________________________

_______________________________________________________________

7. Кырсыкты жоюуга чейинки узактыгы, с.: ______________________________________________________

8. Эгер заттын чыгышы токтотулбаса, көрсөтүү керек:

8.1. Аны токтотууга чейинки чыкчу заттын болжолдуу көлөмү, мЗ: _______________________________________________________________

8.2. Заттын чыгышын токтотууга чейин убакыт, с.:_______________________________________________________________

9. Зат чыгып жаткан жердин мүнөздөмөсү (көрсөтүү керек - бетон/катуу кыртыш; шагыл/кум; жайыт ж.б.): _______________________________________________________________

10. Зат чыккандан кийин (кесепеттерин көрсөтүү керек):

10.1. Суу агымына кошулушу: _______________________________________________________________

10.2. Жер алдына сиңиши: _______________________________________________________________

10.3. Суу келүүчү горизонтко кошулушу: _______________________________________________________________

_______________________________________________________________

11. Заттын чыгышынан пайда болгон булганууну толук тазалоого мүмкүн болдубу: _______________________________________________________________

_______________________________________________________________

12. Булганууну тазалоо үчүн көрүлгөн жана көрүлүп жаткан чаралар:

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

12.1. Тазалоо методу: _______________________________________________________________

_______________________________________________________________

12.2. Тазалоо бүткөн дата : _______________________________________________________________

12.3. Тартылган подрядчик (корсотүү керек): _______________________________________________________________

_______________________________________________________________

12.4. Чогултулган суюктукту сактоодо колдонулган методдор: _______________________________________________________________

_______________________________________________________________

13. Аба-ырайынын шарттары: _______________________________________________________________

14. Заттын чыгышын аныктоо методдору жана жагдайлары: _______________________________________________________________

_______________________________________________________________

15. Жакынкы суу көлмөсү: _______________________________________________________________

16. Суу көлмөсүнө чейинки аралык, км:

_______________________________________________________________

17. Жумуштагы тыныгуу (датасы, убактысы): _______________________________________________________________

18. Керектөөчүгө таасири: _______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

19. Кесепеттерин сүрөттөө, болжолдуу себеби: _______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

20. Ремонттун түрү:

_______________________________________________________________

башталышы: _____________________ бүтүшү: ________________________

21. Кырсык туурасында маалымдаган адамдын жеке маалыматтары: _______________________________________________________________


Эскертүү. Зарылдык болсо формага кошумча барактарды кошууга болот.




Кооптуу өндүрүш объектилериндеги

кырсыктар менен коогалаңдардын

себептерин табуу үчүн техникалык

иликтөө жүргүзүү жөнүндө

Жобонун

№ 2-тиркемеси



 Үлгү


«___» __________ 20___ - жылы болгон кырсыктын себептерин аныктоо боюнча жүргүзүлгөн техникалык иликтөөнүн

АКТЫ


1. Уюмдун реквизиттери (уюмдун аталышы, анын укуктук-уюшуу формасы, менчик формасы, дареги, жетекчисинин аты-жөнү, телефону, коду көрсөтүлгөн факсы, электрондук дареги):

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________


2. Кырсыктын себептерине техникалык иликтөө жүргүзгөн комиссиянын курамы:


Төрагасы: __________________________________________________________________

(кызматы, фамилиясы, аты-жөнү)

Члены комиссии:

__________________________________________________________________

(кызматы, фамилиясы, аты-жөнү)

__________________________________________________________________

(кызматы, фамилиясы, аты-жөнү)

__________________________________________________________________

(кызматы, фамилиясы, аты-жөнү)


3. Уюмдун (объектинин, участканын) мүнөздөмөсү жана кырсыктын орду:

Объектти пайдаланууга киргизүү убактысы, анын жайгашкан жери жөнүндө маалыматтар менен:

  • объектини пайдаланууда келтирилген чыгым боюнча камсыздандыруу келишими;
  • долбоордук маалыматтар;
  • долбоорго киргизилген өзгөртүүлөр жана алардын себептери;
  • кырсыкка чейинки объекттин абалын мүнөздөө;
  • кырсыкка чейин объектинин (жабдыктын) иш режими (бекитилген, долбоордук, иш жүзүндөгү) көрсөтүлүшү керек;
  • бул объектте буга чейин бул сыяктуу кырсыктар болгону туурасында;
  • лицензиялык талаптар жана шарттар кандай аткарылгандыгы;
  • экспертизанын бүтүмдөрү менен эскертүү, сунуштары туурасында маалыматтар берилиши керек.


4. Объектинин тейлөө персоналдарынын, жетекчилеринин, адистеринин жана кырсыкка катышы бар жооптуу адамдардын квалификациясы

Өнөр жай коопсуздугу боюнча окуудан, инструктаждан, билимин текшерүү боюнча квалификациялык комиссиянын текшерүүсүнөн качан жана кайдан өткөн.


5. Кырсыктын жагдайлары, мыйзам бузууларга жол берүүлөр

Кырсыктын жагдайлары жана анын өнүгүү сценарийи сүрөттөлөт, жабрылануучулар туурасында маалымат берилет, авариялык кырдаалга жана анын кесепеттерине кандай факторлор алып келгени көрсөтүлөт (мыйзам бузуу, эреже бузуулар ж.б.).

Технологиялык процесстер, тейлөө персоналдары менен жетекчилердин иш-аракеттери сүрөттөлөт. Окуя кезеги менен баяндалат.


 6. Кырсыктын техникалык жана уюштуруучулук себептери

Техникалык дкументацияны изилдеп чыгуу, кырсык болгон жерди карап чыгуу, күбөлөр менен жетекчи кызматтагыларды сурамжылоо, эксперттик бүтүмдөрдү эске алуунун негизинде комиссия кырсыктын себептери боюнча жыйынтык чыгарат.


7. Кырсыкты локалдаштыруу жана себептерин жоюу боюнча иш чаралар

Кырсыктын кесепеттерин жоюу жана бул сыяктуу кырсыктарды болтурбоо боюнча иш чаралар жана кырсыктын себептерин жоюу боюнча чараларды аткаруу мөөнөттөрү жазылат.


8. Кырсыктын болушуна жооптуу адамдар боюнча бүтүмдөр

Бул бөлүмдө кырсыкка алып келген коопсуздук нормалары менен эрежелеринин бузулушуна жол берген адамдар көрсөтүлөт. Муну менен бирге нормативдик документтердин кайсы талаптары аткарылбаганы, кайсы адам тарабынан бузулганы так көрсөтүлөт.


9. Кырсыктын айынан келтирилген экономикалык чыгым

Кырсыктан келген чыгымдар төмөнкүлөрдү эске алуу менен эсептелет;

- түз чыгымдар, эксплуатациялаган уюмдун финансылык жоготууларына байланыштуу (өндүрүштүк фонд, материалдык баалуулуктар, үчүнчү тараптын мүлктөрү);

- кырсыкты жоюу, локалдаштыруу, иликтөөгө кеткен чыгымдар;

- социалдык-экономикалык жоготуулар;

- кыйыр чыгымдар;

- экологиялык зыян;

- кырсыктын кесепетинен эмгек ресурстарынын азайганынан келген чыгым.


Кырсыктын себептери боюнча техникалык иликтөө жүргүзүлдү жана акт түзүлдү

_______________________________________________________________

(күнү, айы, жылы)


Тиркеме: кырсыкты иликтөө материалдары _________барактан турат.


Кол коюу:

Төрага: __________________________________________________________________

(фамилиясы, аты-жөнү, дата)

Комиссия мүчөлөрү:

__________________________________________________________________

(фамилиясы, аты-жөнү, дата)

__________________________________________________________________

(фамилиясы, аты-жөнү, дата)

__________________________________________________________________

(фамилиясы, аты-жөнү, дата)





Кооптуу өндүрүш объектилериндеги

кырсыктар менен коогалаңдардын

себептерин табуу үчүн техникалык

иликтөө жүргүзүү жөнүндө

Жобонун

№ 3-тиркемеси


Үлгү


Кооптуу өндүрүш объектисиндеги кырсыктарды каттоо

ЖУРНАЛЫ

________________________________________________________________________________________________________                            (объектини пайдаланган уюмдун толук аталышы)

_______________________________________________________________________________________________________,

 (аймактык органдын аталышы)

_______жарым жылдык үчүн _____________жылына



пп.

Кырсыктын орду, объектинин аталышы

Кырсык болгон күн жана убактысы

Кырсыктын түрү

Кырсыктын пайда болушу, өнүгүшү, кырсыкты жоюу, себептери, кайсы эрежелер бузулганы туурасында кыскача маалымат

Жабырлануучулар

Кырсыктын кесепетинен келтирилген экономикалык чыгым, сом

Объектинин пайдаланылбай туруп калуусунун узактыгы,

ч (сут.)


Кырсыктын болушуна жол берген жооптуу адамдар жана аларга көрүлгөн жаза чаралары

Ииликтөө материалдарынын прокуратурага жөнөтүлгөн күнү



Кырсык боюнча техникалык иликтөө комиссиясы тарабынан сунушталган иш чаралар



Иш чаралардын аткарылышын белгилөө

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12


















Кооптуу өндүрүш объектилериндеги

кырсыктар менен коогалаңдардын

себептерин табуу үчүн техникалык

иликтөө жүргүзүү жөнүндө

Жобонун

№ 4-тиркемеси


Үлгү



Кооптуу өндүрүш объектисиндеги кырсыктарды каттоо

ЖУРНАЛЫ

 ________________________________________________________________________________________________________

(кооптуу өндүрүш объектисин пайдаланган уюмдун толук аталышы)

 ________квартал үчүн ______________жылына




пп.

Кырсыктын орду, объектинин аталышы

Кырсыкболгон күн жана убактысы

Кырсыктын түрү

Кырсыктын себептери

Объектинин пайдаланылбай туруп калуусунун узактыгы,

ч (сут.)


Экономикалык чыгым, сом

Кырсыктын себептерин иликтөө комиссиясы тарабынан сунушталган иш чаралар

Иш чаралардын аткарылышын белгилөө

1

2

3

4

5

6

7

8

9










icon

Проект приказа "Об утверждении Положений о порядке...

42.22 KB

icon

Утвержденные Положения "о порядке проведения экспе...

31.15 MB